Afyon Kocatepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Biyomedikal Mühendisliği Bölümü MÜDEK Hazırlık Çalışmaları
Toplantı No | Tarih | Kararlar | Detaylar |
2023_1 | 04 / 01 / 2023 | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinin oy birliği ile MÜDEK Başvuru kararı alındı. | |
2023_2 | 12 / 01 / 2023 | Belirlenen gündem kapsamında bölümümüz Kalite Elçisi Dr. Öğr. Üyesi Sadık KAĞA tarafından ders arşiv dosyaları ile ilgili bilgiler verildi. Ders arşiv dosyalarının her ders için güz ve daha eski dönemler olacak şekilde hazırlanmasına karar verildi. Daha sonra Dr. Öğr. Üyesi Burak TÜRKER tarafından müfredatın müdek kriterlerine uygunluğu hakkında bilgiler verildi. Müfredat ölçütleri ve uygunluğu incelendi. | |
2023_3 | 19 / 01 / 2023 | Eğitim Komisyonu, MÜDEK Akreditasyon ve Koordinasyon Komisyonu ve Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu üyeleri belirlenerek oluşturuldu. | |
2023_4 | 08 / 02 / 2023 | Bölümümüz öğretim üyelerinden Doç. Dr. Uçman ERGÜN tarafından MÜDEK Programı yeterlilikleri açıklandı. Bölüm müfredatının MÜDEK kriterlerine uyumu bölümümüz öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Burak TÜRKER tarafından sunuldu. Program çıktıları, Öğrenim çıktıları ve sınav notları gibi konularda değerlendirmeler yapıldı. Mezun öğrencilerin değerlendirmeleri için öneriler tartışıldı. Müdek kapsamında mezun memnuniyet anketleri gibi geri dönüş yollarında iyileştirmeler tartışıldı. | |
2023_5 | 19 / 06 / 2023 | Dr. Öğr. Üyesi Sadık KAĞA tarafından MÜDEK gereklilikleri ile ilgili sunum yapılmıştır. Yapılan sunum ve açıklamalar sonucunda MÜDEK sürecinin tamamlanan ve tamamlanması gereken eksiklikler belirlenmiştir. Bu kapsamda Sanal Belge Odaları’nın oluşturulması, Bologna Bilgi Paketlerinin Güncellenmesi, Ders Arşiv Dosyaları, İç ve Dış paydaşların belirlenmesi ile ilgili kararlar alınmıştır. | |
2023_6 | 19 / 10 / 2023 | Dış Paydaşlarımızdan Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nde Öğretim Görevlisi Mehmet Üsame KARAOSMAN Bölümümüzü ziyaret etmiştir. |
MÜDEK nedir?
MÜDEK’in Açılımı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneğidir.
Müdek, farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye’de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bir sivil toplum kuruluşudur.
MÜDEK’in amacı nedir?
MÜDEK’in amacı, farklı disiplinlerdeki mühendislik eğitim programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye’de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak, böylece, güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli mühendisler yetiştirilerek toplumun refahının ileri götürülmesini sağlamaktır.
MÜDEK’in Tarihçesi
- 2003 yılında mühendislik programlarının değerlendirmesine başlamış,
- 2006 yılında Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı (ENAEE – European Network for Accreditation of Engineering Education) adlı kuruluşun üyesi olmuş,
- 25 Ocak 2007 tarihinde MÜDEK kısa adını kullanmaya devam ederek Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği adında bir sivil toplum kuruluşuna dönüşerek tüzel kişilik kazanmış,
- 16 Kasım 2007 tarihinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yükseköğretim kurumlarının mühendislik programlarında ulusal, sektörel ve program yeterlilikleri odaklı ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınmış,
- 21 Ocak 2009 tarihinden itibaren akredite edeceği mühendislik eğitimi programlarına EUR-ACE etiketi vermek üzere ENAEE tarafından yetkilendirilmiş ve
- 15 Haziran 2011 tarihinden itibaren IEA (International Enginerring Alliance) Washington Accord’a tam üye(Full Signatory) olarak kabul edilmiştir.
MÜDEK Akreditasyonu nedir?
Müdek tarafından belirlenen ölçütlerin akreditasyon için başvuran mühendislik programlarınca karşılanması neticesinde MÜDEK tarafından verilen bir Uluslararası Eğitim denkliği/eşdeğerliği belgesidir.
MÜDEK Akreditasyon ölçütleri
Müdek Akreditasyonuna başvuran bölümler 10 adet farklı ölçüt üzerinden değerlendirilmektedirler. Bunlar sırasıyla;
- Ölçüt 1. Öğrenciler
- Ölçüt 2. Program Eğitim Amaçları
- Ölçüt 3. Program Çıktıları
- Ölçüt 4. Sürekli İyileştirme
- Ölçüt 5. Eğitim Planı
- Ölçüt 6. Öğretim Kadrosu
- Ölçüt 7. Altyapı
- Ölçüt 8. Kurum Desteği ve Parasal Kaynaklar
- Ölçüt 9. Organizasyon ve Karar Alma Süreçleri
- Ölçüt 10. Programa Özgü Ölçütler